Sunday, September 24, 2017
Posle dan-dva dobio sam poštom pesmu od Lidije. Bila je to dugačka pesma i počinjala je ovako: Izađi, stari trole, Izađi iz tvoje rupe tamne, stari trole, Izađi na sunce s nama i dopusti nam Da ti stavimo krasuljke u kosu ...
Posle dan-dva dobio sam poštom pesmu od Lidije. Bila je to
dugačka pesma i počinjala je ovako:
Izađi, stari trole,
Izađi iz tvoje rupe tamne, stari trole,
Izađi na sunce s nama i dopusti nam
Da ti stavimo krasuljke u kosu ...
Pesma mi je dalje govorila kako bi lepo bilo igrati na poljima
sa ženskim faunskim stvorenjima, koja bi mi donela radost i
istinsku spoznaju. Gurnuo sam pismo u fioku od komode.
Sledećeg jutra probudilo me kucanje po staklu ulaznih vrata.
Bilo je pola 11.
»Nosi se«, rekoh.
»Ja sam. Lidija.«
»Dobro. Čekaj malo.«
Navukao sam košulju i neke pantose i otvorio vrata. Onda sam
poleteo u kupatilo i povraćao. Probao sam da operem zube, ali sam
samo opet povratio — od slatkog ukusa paste prevrnuo mi se
stomak. Izašao sam.
»Ti si bolestan«, reče Lidija. »Hoćeš da odem?«
»Ma ne, dobro mi je. Uvek se ovako budim.«
Lidija je lepo izgledala. Svetlost se probijala kroz zavese i
padala na nju. Imala je narandžu u ruci i bacala ju je u vazduh.
Narandža je zablistala na jutarnjem suncu.
»Ne mogu da ostanem«, reče ona, »ali hoću nešto da te
pitam.«
»Kaži.«
»Ja sam vajarka. Hoću da vajam tvoju glavu.«
»Dobro.«
»Moraćeš da dođeš kod mene. Nemam atelje. Moraćemo da
obavimo to kod mene. Je l' neće da ti smeta?«
»Ne.«
»Gledaj da dođeš do 11 ujutru. Deca dolaze iz škole posle
podne i onda ne vredi.«
»Biću tamo u jedanaest«, kazao sam joj.
Sedeo sam preko puta Lidije u njenoj kuhinji. Velika gomila
gline stajala je između nas. Počela je s pitanjima.
»Jesu li ti roditelji još živi?«
»Ne.«
»Je l' voliš L. A.?« 1
»Grad za mene.«
»Zašto pišeš tako o ženama?«
»Kako?«
1 L. A. — Los Anđeles (prim. prev.)
»Znaš ti kako.«
»Ne znam.«
»Eto, mislim da je stvarno sramota da čovek koji piše tako
dobro kao ti ne zna baš ništa o ženama.«
Ćutao sam.
»Jebem ti! Šta je Liza uradila sa... ?« Počela je da traži po
sobi. »Ah, te devojčice što rasturaju majčin alat!«
Lidija je našla nešto drugo. »Može i s ovim. Miran sad, opusti
se, ali ne mrdaj.«
Bio sam joj okrenut licem. Radila je na gomili gline drvenom
alatkom s petljom od žice na vrhu. Mahala je alatkom u mom
pravcu preko gomile gline. Posmatrao sam je. Njene oči su gledale
u mene. Bile su velike i tamne. Čak je i ono krivo oko dobro
izgledalo. Uzvraćao sam joj pogled. Lidija je radila. Vreme je
prolazilo. Pao sam u trans. Onda je rekla: »Hoćemo li pauzu? Jesi
za pivo?«
»Aha. Može.«
Kad je krenula ka frižideru, pošao sam za njom. Izvadila je
flašu iz frižidera. Kako se okrenula, obuhvatio sam je oko struka i
privukao sebi. Poklopio sam je ustima i telom. Držala je flašu piva
ispruženom rukom. Poljubio sam je. Poljubio sam je još jednom.
Lidija me odgurnu.
»Dobro«, rekla je, »dosta. Čeka nas posao.«
Seli smo opet na svoja mesta i ja sam pio moje pivo, Lidija je
pušila, a glina stajala između nas. Zazvonilo je na vratima. Lidija je
ustala. Ušla je debela žena, divljih, molećivih očiju.
»To je moja sestra, Glendolina.«
»Zdravo.«
Glendolina je privukla stolicu i počela da govori. Ta je
baš umela da melje. Da je bila sfinga govorila bi, da je bila kamen
govorila bi. Pitao sam se kad će da se umori i krene. Čak i kad sam
prestao da je slušam, imao sam osećaj da me strelja sitnim pingpong
lopticama. Glendolina nije imala nikakvu predstavu o proteku
vremena, niti bilo kakvu ideju da možda nekom smeta. Pričala je i
pričala.
»Slušaj«, progovorih najzad, »kad ćeš da kreneš?«
Onda su sestre napravile šou. Počele su da se raspravljaju.
Obe su stajale i mahale rukama. Vikale su sve glasnije. Pretile su
jedna drugoj batinama. Na kraju — blizu smaka sveta —
Glendolina je džinovskim pokretom tela izbacila sebe kroz ulaz i
otišla (ali čula se i dalje: njeni raspaljeni vapaji) ka svom stanu u
drugom delu zgrade.
Lidija i ja vratili smo se u kuhinju i seli. Uzela je svoju alatku.
Njene oči gledale su u moje.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment